dagens kanon och kalkon

Som utlovat kommer här filmer från Busch Gardens.


Över 60 meter högt, 110 km/h och 90 grader rakt ner. SheiKra är lätt en av de bästa vi har åkt - någonsin!


När SheiKra sveper fram blir allt i närheten dyngsurt. Givetvis var vi tvungna att testa.


Vi lämnade Tampa och åkte till Fort Myers där vi såg fram emot soliga dagar på stranden. Men icke. Första dagen: moln men vi försökte pressa vid poolen ändå. Andra dagen: ösregn. Tredje dagen: ösregn, då fick vi nog av Fort Myers och körde vidare till Fort Lauderdale i hopp om bättre väder. Bättre men inte helt nöjda: Sol men för kallt. 

Igår var det Thanksgiving och med andra ord var i stort sett allt stängt. Vi åkte till Donken för att avnjuta en bit mat men, tro det eller ej, mittemot låg en restaurang som serverade världens största kalkonben. Vi vägde för- och nackdelar hos de båda restaurangerna och givetvis föll valet på Donken. INTE. Vi fick serverat hela den typiska Thanksgivingmaten: kalkon, gravy, stuffing, cranberry sauce och avslutningsvis en pumpkin pie till efterrätt. Så där satt vi och var tacksamma och började räkna upp vad vi var tacksamma för då vi minsann har hört att man ska göra det.

Imorgon bär det av mot Miami. Där ska vi bo på hostel så vi hoppas det finns lite goa människor som är sugna på lite party, för det är vi.

//Erlandsson & Maas


Kommentarer
Postat av: Ewa

Godmorning girls!



Det var rena skräckupplevelsen att se klippen från Sheikra.



På ren svenska; Fy fan.



Och glad att ni överlevde.



Ses snart!

2009-11-28 @ 09:10:00
Postat av: Johanne

Thanksgiving var en intressant upplevelse för mig oxå, vi har ju inte riktigt det i Sverige, men jag tror det är större i USA än vad det är här i Canada. Märkt något av "the black friday" med alla reor?

2009-11-28 @ 09:27:09
URL: http://jlykke.blogg.se/
Postat av: Fiffi

my god vilken grej! vet i fasen om jag hade vågat :)



inte länge kvar nu :)

2009-11-28 @ 14:52:49
Postat av: rebecca

finns det många bush garden i usa? för jag har bestämt varit på ett, men det tror jag inte låg i florida... hmm. anyhow, anders lurade upp mig i en bergådalbana då, och allt jag minns av turen är mig själv skrikandes "anders, jag ska döda dig, dööööööööööööda dig". fina minnen det där.

2009-11-29 @ 01:30:04
Postat av: rebecca

och hur tusan vågar ni åka med kameran, jag hade krampaktigt hållt mig fast med händer och fötter vid en sån tur!

2009-11-29 @ 01:33:12
Postat av: Mahlin

Det pirrar härligt i magen när jag åker med er i bergochdalbanan, så jag tittar om och om igen. Bygg en sån på Liseberg och jag flyttar med er till Göteborg!

2009-11-29 @ 18:27:57
Postat av: Pip

OMG! att ni vågar åka med kamera & allt. Jag hade lätt skitit på mig =) Saknade er i helgen, men åk aldrig mer till Växjö & campus.. fyllan blev allt för hård & med mig hem fick jag lite minnesluckor & en massa ångest :P! Nu går tiden fort. Saknar er.puss

2009-11-30 @ 18:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0