två närmre trettio som barn

Efter Kackerlacksnatten begav vi oss till Universal Studios Islands of Adventures. Vi inledde vistelsen med "The Incredible Hulk Coaster". Vi hade ingen aning om vad som väntade oss. Och vi blev minst sagt paffa när vi redan i den vanligtvis lugna uppförsbacken blev uppskjutna 56 meter upp i en tunnel med G-krafter som närmar sig ett F-16 plan. Hela färden var ren njutning för oss två bergochdalbaneälskare.


The Incredible Hulk Coaster

Därefter begav vi oss vidare mot blötare äventyr. Man blir inte ens fuktig i Lisebergs FlumeRide och Kållerado om man jämför med dessa två åkturer.


Maas efter en av åkturerna. En kille som gick förbi uttryckte följande: "You took that ride and ended up like that!?"

På grund av att vi faktiskt var genomblöta satte vi oss i solen för att försöka torka.


Som underhållning - kanelstänger!

Men eftersom det var totalt omöjligt att bli torra samt för att undvika urinvägsinfektion gick vi och köpte oss varsitt par mjukisbyxor. Vi gjorde en fransman och blev snabbt varma om rumpan igen.


Det var jüligt bland palmerna.

Onsdagen spenderades på Disneys MGM Studios.


Musses stora hatt.


Mycket fin show - Beauty and The Beast. Broadway style!


The twilight zone tower of terror.


Fritt fall från trettonde våningen i komplett mörker filmat inne från Tower of Terror. Tänk dig att det är kolsvart och du helt plötsligt faller 13 våningar. Du lyfter två decimeter från sätet och det enda som ser till att du inte fortsätter upp är ett litet bälte som endast sitter runt höfterna.


Eftermiddagsfika - funnel cake med glass och jordgubbssylt. Mums!

Nu befinner vi oss i Tampa och trodde det var slut med nöjesparker. Men icke, vi råkade hamna mittemot en enorm nöjespark som vi bara måste testa. Ni ska få se varför...

//Erlandsson & Maas


Kommentarer
Postat av: gunsan

oooohhhhh ser ni=) jag e först med att kommentera...mm jag håller koll på mina girrrrllzz!!

fan saknar er!

älskar att ni skrev jüligt..då hörde jag dig erica =) hahahah...verkar va en sjuk ride ni åkte på..såg ju helt sjuk ut.! undrar om jag vågat, tror det!. e på mina sista veckor här innan vi åker till fuerto ventura o grattar lillmammsen som fyller stora 50!. har köpt presenten idag!.

poss på er o god natt..over and out

2009-11-24 @ 22:36:11
Postat av: Fiffi

haha så bruna är ni inte än iaf, mahlin å jag hinner nog ifatt om vi solar 2 ggr å veckan från å med nu :)



ta hand om er! pusssss

2009-11-25 @ 17:13:46
Postat av: Ingela

Mäh vart tog min kommentar vägen? Jag skrev en igår ju. i alla fall så har jag också åkt the Hulk och ja jag åkte inte så många mer berg- och dalbanor resten av den resan. jag var så rädd så jag kunde ens inte skrika. Fy! Hemsk! Men jag var så smart så jag åkte alla vattengrejer sista dagen när vi hade all packning med oss så jag kunde byta om. Sen såg jag inte en enda kackerlacka på ett helt år i USA men många stora spindlar och gräshoppor!

2009-11-25 @ 21:30:29
Postat av: Virre

Det är så en berochdalbana ska se ut. Kan ni inte försöka smuggla med er den hem och sätta upp den på Liseberg!!! Gruvligt avundsjuk är jag...

Puss på er!!!

2009-11-25 @ 23:48:15
Postat av: Lill-erland

Gud va sjukt härligt, där snackar vi åktur! Fortfarande big spenders hör jag - "vi orkade typ inte vänta på att brallorna ska torka, köpte ett par nya, catching!"

Miss you, saknar er!

2009-11-26 @ 12:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0