följande punkter har vi kommit fram till under andra månaden i usa:

23) I USA får man sova i 45 minuter på krogen innan man blir utslängd. 


En schleeten amerikan.

24) USA har ett mycket skiftande klimat.


4 oktober. Sol och bad i Palm Springs.


15 oktober. Snöbollskrig i Yellowstone.

25)  Sussie har fortfarande inte lärt sig att festa utan att behöva spy dagen efter.


Puke, puke.

26) Kineser använder munskydd på hostel fast att det bara är fräscha svenskor i rummet. (Vi vågade inte komma så pass nära att vi kunde fotografera honom i fall att han skulle tro att vi bar på någon hemsk smitta och därmed bli ännu mer tillbakadragen.)

27) Coldstone har fortfarande världens godaste glass. (Tyvärr hann vi än en gång äta upp glassen innan vi kom på att vi ville ha en bild på den)

28) Doggybags är ett fantastiskt påhitt.


Perfekt lunch till dagen efter.

29) Doggybags är ett fantastiskt påhitt, även de gånger maten smakar sådär (minst sagt).


Perfekt lunch till en hemlös.

30) Tågen är längre än vad vi först trodde. Slutade räkna vid vagn 183... (Kan tilläggas att vi varvade sovandet och spyandet med att räkna vagnar den där gången när vi var så bakis och parkerade längs med vägen därav det exakta antalet.)

31) Storleken spelar roll. Svenska L-popcornbehållare kan slänga sig i väggen. I USA får man XXXL-popcornbehållare SAMT en gratis påfyllning SAMT rent flytande smör över popcornen. Här snackar vi riktiga smörpopcorn. DESSUTOM finns det självservice-pumpar med flytande smör för de som vill ha det där lilla extra.


Nöjd? Yes. MEN inte lika nöjd som popcornlovern Sussie.

32) Poliser som stoppar bilister för fortkörning bär filtutstyrsel. Det vill säga: filthatt, filtskjorta, filtbyxor och eventuellt också filtskor (kände att det inte riktigt var rätt tillfälle att spana in honom så långt ner...).

33) I amerikanska köpcenter finns hela nöjesparker.
 

Mall of America.

34) Man kan smuggla in kameror på Madison Square Garden under stora konserter utan att bli haffad. (Man kan också själv inse dagen efter att man haft med en kamera på en Bruce Springsteen-konsert utan att använda den)

35) Vince är oerhört tiny jämförelsevis med sådana här bjässar.


Varje dag försöker dessa tränga undan Vince. Han står dock på sig och låter ingen köra med honom. 

36) Någonting här i detta land gör att man (Maas) fäller hår. Luften? Vattnet? Kosten? Stressen av att bli stoppad av polis? Vi vet inte. Någon som har en aning? (Maas äter både bananer och broccoli, så kom inte med det tipset.)


Varje dag finner Sussie detta i duschen. Fräscht?

37) I USA får man sova på frukostrestauranger utan att bli utslängd.

 
Jättesnäll men trött gubbe i Boston.

38) Tinky-Winky och LaLa går hem i USA.


LaLa posar.


Tinky-Winky super.


Tinky-Winky och LaLa dansar.

39) För första gången i vårt liv har vi inte varit smartast på ett ställe. Däremot var vi snyggast.


Harvard University.

40) NYPD har mesigare utryckningsfordon än LAPD.


NYPD.


LAPD.


//Erlandsson & Maas


Kommentarer
Postat av: Ingela

Okej! Jag är kluven! Big time! Jag vill jättegärna ha hem er så vi kan ses men samtidigt så älskar jag er blogg mer än mycket annat. Den rorar mig och förgyller min dag. Jag hoppas på en gemensam Göteborgsblogg när ni kommer hem. Puss på er! Ät en till Coldstone från mig med italiens citronsorbet och gummibjörnar =)

2009-11-14 @ 10:40:20
Postat av: Sofia

Ni är ju för goa!

2009-11-15 @ 17:05:07
Postat av: Ewa

Kineser är kluriga. De vägrade bland annat dela rum med mig och BG i Australien så ta det inte personligt tjejer.



Lite oroväckande med Ericas håravfall. Jag ser helst att hon inte duschar mer på resan så håret slipper trilla av.

2009-11-15 @ 18:23:26
Postat av: Mamma Maas

Jag tror att håravfallet beror på hemlängtan.

2009-11-16 @ 08:24:58
Postat av: BP

Ni har då hunnit med huuuuur mkt som helst! Jäkla tur att ni haft bloggen som jag kunnat följa, med både text, video o bilder....för nu kommer jag fatta vad ni pratar om när vi träffas en hel vecka efter ni kommit hem (antar att det krävs minst 1 vecka för er att berätta om allt) =)

2009-11-17 @ 21:58:36
Postat av: sara

Ni tva ar bast pa att skriva blogg, far alltid ett gott skratt nar jag laser er blogg. Tack! va radda om er. kram

2009-11-18 @ 06:26:55
Postat av: sjuklingen pip =)

Håller med Ing! Kommer sakna er mer utan blogg men samtidigt skönt att få hem er. Ligger sjuk & har väldigt trågigt men så böjade jag rensa på kameran o hittde alla korten från sista tiden i Växjö. Nu är jag alldelse nostalgisk & saknar er som bara den. Sus du måste lära dig att sluta spy nu.. inte ens Ing gjorde det i helgen ;) Nu är det inte långt kvar. Njut av sista tiden. Pusspuss!

2009-11-18 @ 12:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0