kaos i orlando

Det var två trötta själar som anlände till Orlando på måndagskvällen efter all uppståndelse i Kennedy Space Center. Vi checkade in på Super 8 för de tre kommande nätterna. Helnöjda med endast 150 kronor/natt inklusive pool gick vi mot rummet. Den glamorösa föreställningen raserades dock radikalt när Erica kliver in i rummet och finner Sussie jagandes efter ett djur.

Erica: "Vad var det?"
Sussie: "Inget."
Erica med panik i rösten: "Det ser jag ju. Vad är det du försöker slå ihjäl?"
Sussie: "Ah det var inget. Typ en myra."
Erica lite irriterad: "Jag fattar väl att du inte försöker slå ihjäl en myra."
Sussie: "Nej, okej men den var så stor ungefär... kanske lite större. Men jag har tappat bort den ändå."
Erica skrikandes: "FAAAAAN!" (Tänk er Rudolf i Sunes sommar).

Sussie kunde emellertid övertyga Erica om att det faktiskt inte var ett såå stort djur. Så vi började packa upp våra saker och göra oss hemmastadda. Senare på kvällen hittar Sussie krypet igen och denna gång kommer det inte undan. Smack! Sussie lämnar liket på mattan som Erica sedan slänger ut efter noga inspektion. Erica meddelar djurmörderskan att det minsann inte var lika litet som en myra. Erica gör sig redo för att överge rummet för ett nytt men Sussie övertyger henne om att stanna och att djuret faktiskt är dött. Tio minuter senare ligger duon i Ericas säng och tittar på DH (jepp flickor vi hänger med!) samtidigt som de i ögonvrån ser ett nytt kryp springandes över väggen. Sussie, som ligger närmst, ignorer händelsen och försöker snabbt lista ut vad hon ska göra för att dölja detta för Erica. Men det är för sent.

Erica med ännu mer panik i rösten: "Jag såg den!"
Sussie: "Ååååh."
Erica: "Trodde du på allvar att jag inte skulle se den?"

SMACK!

En minut senare kryper ett djurhelvete till fram.

Erica: "NEJ, NU FÅR DET FAN VA NOG!"

Erica stampar ut ur rummet och ner till receptionen och kräver ett nytt rum "without bugs!". Ut med all packning, upp för alla trappor och in i det nya rummet. Men Erica envisas med att hon måste göra en inspektion och vad finner hon? Världens största (dock döda) kackerlacka. Sussie försöker lugna med att den faktiskt är död och rummet för övrigt är fräscht. Erica storbölar och säger att hon vill sova i bilen istället. Det slutar med att de båda stannar på rummet, Sussie lugnt sovandes och Erica skräckslagen och inspekterandes med alla lampor tända hela natten.

Det ska till Ericas försvar sägas att alla djur faktiskt var kackerlackor.

Behöver vi tillägga att vi bytte motel redan efter första natten? (Ja, vi fick pengarna tillbaka.) Ett med något bättre standard!

//Erlandsson & Maas


Kommentarer
Postat av: Mamma Maas

Det är tur att du inte vet vilka feta spindlar som

bor på ditt rum i Förslöv.

Men jag lovar att sanera innan du kommer hem.

Kram

2009-11-23 @ 17:38:14
Postat av: Challan

Jag har sett de där paniktårarna på en bar i Thailand. Stackars Ica! Klart du inte ska bo med kackerlackor!

2009-11-23 @ 22:07:23
Postat av: rebecca

funkar inte mitt gamla trick? släck, tänd, släck, tänd, det brukar locka fram samtliga bugs i ett rum =) men jag hade nog också föredragit bilen i det läget. kackelackor är av ondo. nästefter duvor så är det nog det ondaste djuret.

2009-11-23 @ 23:29:21
Postat av: Pip

men Erica då. Trodde du kommit över rädslan vid de här laget. Ett tips åk aldrig till Australien :) vilken tur att ni kunde flytta. & tur att Sussie kan döda haha! Hoppas att Orlando blev bättre sen ;) Puss!

Vi har massa söta lättlästa böcker i skolan som handlar om djur och idag hittatde jag boken PIP (-sagan om en mus) så ser ni några möss kan ni tänka på mig då med :D

2009-11-24 @ 16:42:22
Postat av: Erica

Skönt att höra att ni är med mig.



Ja, Challan du vet ju hur exakt hur jag blir... Tack gode gud för den där hunden.



Håller fullständigt med dig Rebecca. Fruktansvärt onda djur. Fast jag har inte så mycket problem med duvor, vilket kanske är tur för det finns det en jäkla massa av här. Och jag har kört ditt trick flera gånger. Visst kommer de fram när man släcker, därför körde jag heltänt... =)



Mamma, börja städa jag kommer snart hem!



Puss på er!

2009-11-24 @ 16:44:54
Postat av: Erica

Typiskt Pip att du ska kommentera precis när jag gör det så jag missar att kommentera ditt. Men här kommer det. Underbart att det finns en bok som heter PIP. Konstigt att det handlar om en mus bara... Men ska givetvis tänka på dig när vi ser möss i framtiden! :)



PUSS!

2009-11-24 @ 16:48:44
Postat av: Ewa

Haha, bevare mig väl.



Fråga lilla Erlandsson vad hon har för husdjur hemma hos sig.



Lika roande historia.

2009-11-24 @ 18:56:49
Postat av: anni

På något sätt så hade de fan varit värre om de varit smådjur av den håriga sorten med svans! =) Tänkte dra en rövarhistoria om en kackerlacka jag varit med om, men jag tror jag hoppar det. För din skull Erica! Låter som ni har det underbart i alla fall, fortsätt med det =)

2009-11-26 @ 08:27:15
URL: http://annibond.blogg.se/
Postat av: Märtha

Usch och fy!! Hade samma panik när vi bodde på ett hostel i New york, men det som man hörde var inte kackerlackor utan råttor eller möss, vilket av det vet vi inte, men vi vet att det var något av det då djuret gnagt på våran mat! Jag fick byta rum! då jag verkligen inte kunde sova när jag hörde den under sägen....

2009-12-03 @ 18:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0