we're back!

Härmed startar vår göteborgsblogg på usaresan.blogg.se. Helt logiskt. Så vad har då hänt i våra liv sedan den tionde december? Den stora nyheten är att vi numera är göteborgare. Fattiga och arbetslösa med ack så lyckliga göteborgare. Vi har införskaffat en lägenhet i Majorna på 80 kvadrat, helt nyrenoverad. Fint ska det vara! Tyvärr har vi inte råd att inreda den för tillfället vilket resulterat i ett skönt ekande läte varje gång vi måste prata med varandra. Förövrigt är killen vi hyr lägenheten av ganska så good looking. Maas har första tjing eftersom hon utropade äganderätt först (YES! //Maas). Skulle det trots denna första tjing bli några som helst oenigheter kring vem som ska ta vem så verkar karln inte helt ointresserad av att springa mellan de båda rummen. Helt svår verkar han emellertid inte vara då han redan har erbjudit sig att ta med oss ut på guidad pubrunda. (YES! //Maas)

Om vi har hunnit med en första fylla? OM vi har! Mr Conna hörde av sig i tisdagskväll och två timmar senare var festen igång. Eftersom vårt barskåp var totalt länsat sedan stallvägens avslutningspartaj så meddelade Conna att han kunde ta med lite dricka. Jodå, en liter absolut raspberry - utan något som helst att skölja ner det hela med. Conna, som man kanske får kalla något av en expert på ovanstående område, kom då med den briljanta idéen att skölja ner det hela med ljummet vatten. En liter senare sov Sussie sött på soffan, Conna försökte förbrilt få tag i en taxi som skulle ta honom ner till city och Maas låtsassov eftersom hon inte ville bli nertvingad för en runda på stan klockan 03.00.

De närmsta tre veckorna kommer bli något lugnare eftersom radarparet Harry & Bettan efter tre månader i landet som älskar fett känner sig något svullna. Vi kommer dock försöka uppdatera er om vårt händelserika (?) liv.


Festfixarn


Vodka och vatten. Mums fillibabba!


Foto: Conny Nilsson aka Bingo Rimér
 

Alkoholen talar känslor

//Erlandsson & Maas


Kommentarer
Postat av: Ingela

Äntligen! Som jag har längtat! Det var verkligen på tiden för jag vet inte hur många dagar till jag hade stått ut! Nu ser jag fram emot en massa naturfilmer från göteborg! Puss

2010-01-07 @ 20:26:38
Postat av: Bong

Härligt att höra att ni funnit er tillrätta...

Maas, jag väntar på inbjudan till grym fest (helst efter löning, en helg på en udda vecka) Det kan du tänka på ;)



Saknar dig!

2010-01-07 @ 20:32:07
Postat av: puff

ni kommer göra succe i Götet... Vi kommer snart upp.. men ni kan ju utforska lite nu så vi kan ha en galen helg.. Fast det har vi ju alltid... Puss på er från Er Puffsan

2010-01-07 @ 20:40:03
Postat av: Pip

Guuud så roligt =). Vi vill ju se bilder på er lägenhet me.. & vad bra att mr Conna tar hand om er (på helt rätt sätt). Åhh hade en riktig sakna alla i Växjö dag igår. men snaart så ses vi, det ska jag se till! Å toppen att han är het, se efter om han har några good looking friends också & se till att bjuda in dem på inflyttningsgalej ;) Ta hand om er

2010-01-07 @ 21:16:49
Postat av: Challan

Åhh så härligt att ni är tillbaka! Det värmer mig och gör mina morgonrutiner så mycket roligare! =)



Puss

2010-01-08 @ 08:11:59
Postat av: Anonym

Eftersom jag var en smyg-läsare av usa-bloggen tänkte jag nu ge mig till känna när jag nu ska börja följa även denna blogg med mkt stort intresse! :) min beräknade flytt till götet och majorna fick ju ställas in men jag får leva storstadslivet genom er istället ! Kanske tur tom. att jag inte ska flytta.. jag menar jag är ju mer van vid rollen som den lila telletubbien och den har ju ni redan paxat ! ;) lycka till med jobb och sånt nu till er båda !! Och glöm inte att om ni måste söka sjukvård och sjuksköterskan heter Kerstin- FLY !!!!! :D Kram från stallvägen 50A

2010-01-08 @ 23:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0