18 kg handbagage

Pratade nyss med Maas. Eftersom hon lever sunt denna sommar och tänker fortsätta med det i USA (läs åtminstone på vägen över till USA) så kommer hon fylla sitt handbagage som får väga 18 kg med ett sudoku, någon bok, en tidning och en massa nötter. Nötter?! Jag kommer ta med mig godis i mängder. Anledningen är att det sägs att det inte finns svenskt lösgodis i det där landet och jag älskar lösgodis. Hur ska jag annars klara mig i tre månader? Ännu en anledning är att det säkert kommer finnas nån allergiker på planet så Maas ändå inte får ta med sin stora påse från Tasty House (tror jag det heter?). Så hon kommer allra mest troligt få proppa i sig en hel påse nötter innan flygningen och säkert bli dålig magen alla 15 timmar i luften. Om man nu kan bli det av nötter, men det blir man säkert om man käkar för mycket för snabbt.




vs.




Pessimist jag? Nej nej...

//Harry

Kommentarer
Postat av: Maas

Nu tycker jag allt att du har lite väl tråkig inställning till det där med nötter...

2009-07-08 @ 15:26:02
Postat av: Ingela

Åhhåhå jag skrattar så jag dör =) men Maasen jag tror det är lugnt. Brukar de inte sälja nötter på flyget? Då borde man ju få ha med sig egna men det kan kanske vara lite kinkigt att ta in dem i USA men du har ju 15 timmar på dig =)

2009-07-09 @ 00:00:59
Postat av: Stina

Man måste ha med sig iallafall lite salt lakrits, jag köpte med mig 2*500 g piratmix (eller vad den heter). Tog slut på två veckor.

2009-07-09 @ 17:06:36
Postat av: gunsan

lilla suss.... det finns faktiskt godis over there..men du har helt rätt det finns inget svenskt lödgois...so hang in there girl=)

men jag kan lugnt lugna dig med att berätta att eftersom ni ju inte flyger charter(en här gången) så ingår hur mycket dricka (läs sperit, vin m.m) och nötter, chips på flyget! så de där kilona nötter maasan tänkte ta med kan du ju kasta i nån papperskorg på flygplatsen, så slipperdu ju sitta där påplanet och se på när erica blir anklagad för att ha satt igång nötallergi=)) va sa du nu då fröken aas hihihihi..

poss på dig suss...ses snart

2009-07-09 @ 17:59:02
Postat av: vickan

Jag tycker det där med nötter är lite överskattat.. Jag håller helt klart med Suss.. Godis is the best =)!!!För finns det någon som helt helt ärligt väljer nötter framför godis..hmmm?? =)

2009-07-10 @ 16:46:33
Postat av: Erica

Lilla Vickan! Tasy House-nötter är inte detsamma som de där fattiga tråkiga som ligger i butik. Dessa är fina, riktigt fina. Inte gamla och sega. Så det så! =)

2009-07-11 @ 10:35:42
Postat av: pip

Du måste ju äta godis den dagen Fröken Maas.. fatta hur länge det dröjer innan du får det igen annars. JAg hade fått abstinens under tiden =).. men det är ju jag :P Men det finns M&M i det stora landet o det är ju fint.. blandning av choklad o nötter så ni kan äta halva var ;) Puss O tack för maten igår, jag är fortfarande mätt!

2009-07-11 @ 10:38:27
Postat av: Ingela

Erica: bara en tanke - kan nötter bli sega? det finns en m&m-store i NYC där man köpa lösvikt =)

2009-07-11 @ 15:57:41
URL: http://areyouhappy.webblogg.se/
Postat av: Erica

Ingela: Om dom kan?! Klart att dom kan! =)

2009-07-12 @ 11:18:35
Postat av: anni

vissa länder får man inte ta in godis frukt osv. vi får hoppas att inte usa lyder under samma regel! =)

2009-07-19 @ 12:35:34
URL: http://annibond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0