new york, new york

Tidigt igår lämnade vi Boston. Inte den roligaste stan att köra i vid den tidpunkten kan vi lova. Men team Erica, Sussie och Vince fixade även detta och åkte vidare till Newark Airport i New Jersey där vi skulle hämta upp Lill-Erland. Efter lite cirkulerande (läs 3 varv) runt flygplatsen hittade vi slutligen sovplats för Vince den kommande veckan. Vi hittade även vår kompanjon Sofie och satte oss i en taxi till vårt hostel på Manhattan. Taxichauffören stannar bilen och undrar vad vårt boende egentligen heter och menar att det inte finns något på den adress vi givit honom. Vi kom fram till rätt adress, efter guidning av Sussie och vår kära GPS, men väl framme fanns där ingen skylt som sa att det var Time Square Hostel. Vi möttes av en kvinna och en man som slängde in oss och våra väskor i en bil och sa att vi var tvungna att byta boende. Slutligen var vi framme vid rätt adress och kunde pusta ut. Första kvällen i NY tillbringades sedan på en thairestaurang, i tunnelbanan samt i ett köpcentrum.

Idag har vi shoppat på 34th street i 11 timmar. 11 timmar! Detta har resulterat i en hel del fynd samt värkande fötter. Imorgon ska vi återgå till våra rätta jag - turistas.

//Erlandsson & Maas


Kommentarer
Postat av: Mamma Maas

Det var ju bra att ni har hittat Lill-Erland också

Hoppas ni får en härlig vecka, var rädda om er

Kram

2009-11-05 @ 09:47:14
Postat av: Rikard

Och så många fler timmar det kommer bli med shopping, man kan ju gå i evighet i den staden ;)



Outlet nere vid world trade center Century 21, dock vet ni säkerligen om det redan =)

http://www.c21stores.com/#/home/ så ni hittar :P

2009-11-05 @ 10:43:42
Postat av: fru carlsson

najs, kaha kan man få se lite vad ni shoppat osså efter 11 timmar borde det vara en del å visa upp, så gör som alla andra mode bloggare visa oss outfits of the day

2009-11-05 @ 11:53:59
Postat av: Mr Piccolo



Snälla ta det lungt men lilla Sofie, tänk på att ... nä, kör på som vanligt och lägg ut lite bilder på bloggen.

Erlandsson´s sister and Maas i NW, det ser vi fram mot.

2009-11-05 @ 18:23:33
Postat av: Pip!

Åhh vad jag är avundsjuk.. Vill också till New York & shoppa. Shoppingen här hemma är sååå dålig för tillfället. Så trist när man för en gångs skull har pengar! Menmen åker till huvudstaden nästa vecka.. & det ör nog nästan som New York :D Kan iaf inbilla mig det. Jag vill ha lite bildbevis på era fynd -annars så tror jag er inte. Övertyga mig om att åka dit tack :) Ta hand om er. Puss!

2009-11-05 @ 18:55:11
Postat av: BP

ÅÅhhh ni kan nu verkligen uppleva Sex and the city! Glöm för fasiken inte att dricka en Cosmopolitan.... sehr wichtig!

Puss på er alla tre! Shoppa lugnt

2009-11-05 @ 22:46:35
Postat av: Lill-Erland

Jajjemen, nu är jag hittad. Och jag älskar den här staden! Riktigt smidigt att ha lite erfarna USA-turistas med sig också.

2009-11-06 @ 02:29:25
Postat av: Fader Jäger

Jaha, Jag visste väl det! När Lill-Erland kom till stan så blev det handla av. Ni får försöka att hålla i den lilla damen så hon har pengar kvar till hemfärden.

2009-11-06 @ 14:30:33
Postat av: puff

... Höstmörkret faller här.. men då är det härligt att ni hittar in genom datorn på mig så skiner jag upp... Avis vill med vara i NY... Håller med BP glöm inte Cosmon... BP- vi får ta en när jag och emma kommer till Växjö... längtar... Saknar er flickor

2009-11-07 @ 08:07:55
Postat av: BP

Klart Puff, det får vi fixa! Jag fixar biljetter till er till Novembergalan. Ska bli så roligt att träffa er wiiee Det hade varit roligt om ni andra brudar också kunnat joina, men snart nog!

Puss

2009-11-08 @ 22:04:57
Postat av: gun

ÅÅÅÅÅÅHHHHH jag vill oxå shoppa där!!! jag tror inte att jag hade fortsatt resan utan stannat i NY som det shoppingfreak man e=)



poss mina hjärtan

2009-11-09 @ 19:13:29
Postat av: gun

ahhh novembergalan..Im intreageeeeeed!! kanske att man kan komma ner, om jag ka trycka in det i min stressiga nov dec..när e det BP?

kram på dig

2009-11-09 @ 19:14:54
Postat av: gunsan till BP

ahhh novembergalan..Im intreageeeeeed!! kanske att man kan komma ner, om jag kan trycka in det i min stressiga nov dec-kalender hahah..när e det BP?

kram på dig

2009-11-09 @ 19:15:59
Postat av: Okänd Malmö tjej!

Blogga mer! Det är såå roligt att läsa!

2009-11-10 @ 14:22:37
Postat av: Pip!

Det är dax för uppdatering typ NU!

2009-11-10 @ 16:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0