följande punkter har vi kommit fram till under vår första månad i usa:

1) Man ska inte ta för givet vilket väderstreck som är vilket.

Grönt streck = rätt väg. Svart streck = vår väg. Vi skulle ta oss från vårt Hostel till Fisherman's Warf utan karta och gick i X antal timmar för länge. Men oj, vad vi hann se mycket av San Francisco.

2) Sony Ericsson tål det mesta. (Åtminstone ett fall från övre sängen i en våningsäng ner i ett stengolv, liggandes i en vattenpöl under ca tolv timmar).

3) Engelskmän KAN dricka

Trots sin ringa ålder och sin magra kropp kunde Gazman dricka bättre än vi kunde ana.

4) Amerikaner är ett jävligt trevligt folk

Vår favoritamerikan Bill!

5) Alla i LA tror att de någon gång kommer bli världsstjärnor.

Kevin, vår hostelvärd, som ansåg sig vara superstar bara för att han hade varit med en sekund i en reklamfilm. Han hade dessutom en egen hemsida där han visade reklamfilmen.

6) Sjölejon luktar illa och låter korkade.

Tvi vale.

7) Den absolut bästa glassen finns på Coldstone. (Tyvärr hade vi hunnit äta upp glassen när vi kom på att vi ville ha en bild på den).

8) Alla i LA ser ut som gaangstaas.

Dessa gaangstaas sprang vi på när vi skulle hem från Walk of Fame. De ville sååå gärna vara med på kort!

9) 99% av världens bilar finns i USA.

Trots mängden bilar flyter trafiken på bättre än i Sverige.

10) McDonalds colamuggar är inget jämfört med Seven Elevens.

Båda i storlek Large.

11) Amerikanare göder en mer än mor- och farföräldrar.

Man behöver inte vara snygg när man äter.

12) Frozenyoghurt är världens godaste smartaste påhitt. Vi ska ta med det till Sverige och bli rika som troll. (Tyvärr hann vi även här hinna äta upp innan vi kom på att vi borde tagit en bild - observera att vi ätit frozenyoghurt tre gånger).

13) Erica vill numera bli späckhuggare istället för lärare.

Titta vilket glassigt liv jag skulle ha haft... //Maas

14) Amerikanare kan sin sak. 

Paul.

15) Hjortarna utanför Grand Canyon är stora som älgar. (Vid hemfärd från GC såg vi en hoppande hjort framför bilen. Tyvärr hann vi inte fånga den på bild eftersom vi var alltför fascinerade av dess storlek).

16) Amerikanare har ingen modekänsla, se nr 4, 5, 8 och 14.

17) Mormonfamiljer ser konstiga ut. (Tyvärr vågade vi inte ta en bild på dessa då vi satt för nära och mest troligt skulle bli fru fyra och fem om vi tagit bilden).

18) Det är helt normalt att ta med sina dockor ut på krogen i USA. 

Se famnen på tjejen i mörk kofta.

19) I USA har de sjuukt långa tåg. (Slutade räkna vid vagn nummer 42...).

20) I Vegas får man inte gå på strippklubb utan en man.

Bruce, killen i igelkottfrisyr med penna bakom örat, satte regler som han inte ens själv kunde hålla reda på.

21) Det är helt naturligt med en Rockabilly-kväll med danskurs på snabbmatsställen i Arizona.

Vilket röj!

22) Fat Tuesday kommer alltid att finnas i våra hjärtan för att ha givit oss oförglömliga kvällar (redan glömda).

När, var, hur och varför?

Ny lista kommer om en månad.

//Erlandsson & Maas


Kommentarer
Postat av: Sofia

Världens bästa inlägg! Grymt tjejer. Och faaan så snyggve Paul är på bilden. Den med socker på... Men man kan inte köra Ferarri och BMW (eller hur var det nu igen...) samtidigt!

2009-10-16 @ 08:07:20
Postat av: Ewa

Jag sitter och klappar händerna och hoppar upp och ner i soffan av förtjusning! Vilket roligt inlägg! Kram på er tjejer.

2009-10-16 @ 08:28:59
Postat av: rebecca

jag är så fruktansvärt avundsjuk på er att ord knappt räcker till. nej, de räcker inte till. fan vad kul ni verkar ha det. keep up the good work!

2009-10-16 @ 09:05:50
Postat av: rubin

Jag har också alltid tyckt att raka vägen är lite överskattad ;)

2009-10-16 @ 09:42:06
Postat av: sussi

Kan man va sjukt avundsjuk ??? ;)

2009-10-16 @ 15:38:38
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: ingela

Sorry tjejer men jag måste krossa er affärsidé - frozen yoghurt finns redan i Sverige. De finns supergd på Gallerian här i Stockholm.

Vem visade amerikanen Paul vad han kunde? =)



Ikväll är det idol. Först lite afrikansk dans. Jag ska drömma mig bort till soldränkta stränder och svajande palmer =)

puss

2009-10-16 @ 16:21:18
Postat av: Pip

Ni förgyller min vardag flickor. Precis som Ingela undrar jag vem av er som vet att Paul kan sin sak =`)??.. man kan inte skriva A utan B :) Det vet jag som är lärare!!! Givetvis sitter vi bänkade framför Idol ikväll.. VArför har vi aldrig fått höra dina talanger fröken maas haha. Får ta en riktig singstar kväll när ni kommer på säker mark igen! Ta hand om er. Puss!

2009-10-16 @ 20:01:16
Postat av: Lill-erland

Fantastiskt inlägg! :) Mer sånt åt folket!

Haha, Ni körde fel! Hur kunde det hända? Ni som är så organiserade brudar... Fast det är klart, en karta kommer ju inte i "lista"-form...surt!

2009-10-16 @ 20:46:42
Postat av: Mahlin

Exakt vad kan Paul?

2009-10-16 @ 23:02:26
Postat av: Nyberg

Måste instämma med ovanstående folk...mkt mkt bra inlägg! Livade upp fredagskvällen här hemma! :)

2009-10-16 @ 23:41:56
Postat av: Åsa

Först vill jag tacka för en lista som förgyllde min fredag i väntan på Idolresultatet!!! Därefter undrar jag bara vad gaangstaa-killen till höger nyper så hårt i???????



Pussar och kramar!

2009-10-17 @ 00:34:39
Postat av: Åsa

Bra att jag kan höger och vänster.....

2009-10-17 @ 00:36:09
Postat av: puff

Hej girls!



Måste få hålla med underbara Pip, men får aldrig säga A utan B.. =) Ni förgyller även min vardag flickor och jag ska bli bättre på att lägga kommentarer...Ta hand om er.. pussss

2009-10-17 @ 07:56:18
Postat av: gun

Hej!!!

hahahah jag dör så roligt att ni e så dåliha på att finna rätt väg i san fran=))

kan bara va sånt som ni gör!!! Idolkusinen sköter sig må jag säga, vi röster, både jag o min man=)

poss sköt om er

2009-10-17 @ 12:33:02
Postat av: Sussie & Erica

Roligt att höra att inlägget uppskattades. Som vi skrev kan ni vänta er en liknande lista om en månad.



Om vi säger såhär: ni som känner oss vet vem av oss som faller för en kille som Paul...



Tyvärr så måste jag (Erica) meddela att Mariette har fått hela släktens begåvning när det kommer till det musikaliska. Fortsätt rösta på henne från mig!



Puss på er våra kära vänner!

2009-10-17 @ 21:50:22
Postat av: Jennan

Hallå!! Missar man att ta bild på världens godaste glass och världens bästa uppfinning (frozen yoghurt) så får ni väl för fan gå och köpa vars en till... Skärpning! ;-)

2009-10-18 @ 13:47:10
Postat av: Challan

Ni förgyller varje morgon!

2009-10-20 @ 08:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0