wrooooom

Erica och Sussie började tisdagen med en frukost på donken. De visste att de hade lång dag i bilen framför sig då de skulle köra från Cleveland i Ohio till Niagarafallen och sen vidare till Toronto i Canada. Hyfsat laddade för körningen satte de sig i bilen efter en Egg McMuffin. För att slå två flugor i en smäll hade Sussie datorn uppe och klurade på deras CV till framtida jobbsök.

Plötsligt säger Erica: "Oho, där är en polis bakom mig. Jättenära." Sussie tittar upp och undrar: "Har du kört för fort?" Erica svarar jakande och tillägger: "Jag kan ju inte direkt stå på bromsen nu." Samtidigt ser båda med skräck i blicken i backspegeln när blåljusen sätts igång. När polisbilen inte kör om bestämmer sig Erica för att blinka in för att stanna till i väggrenen. Erica och Sussie ser i backspegeln hur polismannen tar upp en walki-talkie och ser allvarlig ut. Sedan går han fram mot passagerardörren varpå Sussie öppnar denna. Han säger strängt "Close the door mam." Sussie stängde snabbt dörren och rullar istället ner rutan.

"I need your drivers license." Erica räcker fram det samtidigt som hon poängterar att duon i bilen faktiskt är från Sverige. Polismannen svarar: "Well then I need your passport too". Sussie frågar om lov och springer sedan bak till bagageluckan och letar fram Maas pass. Under tiden försöker Maas lätta upp stämningen genom att berätta varför de är i USA. Hon försöker till och med ge sig på lite flörtande tills hon, till sin besvikelse, ser vigselringen och lägger ner hela projektet. När polismannen fått körkort och pass går han tillbaka till sin polisbil (jeep) och sitter där en bra stund, säkert en kvart. Erica och Sussie tar det lilla lugna. Erica fäller sätet igen och tar en snabb nap. Sussie drar upp laptopen och fortsätter att skriva CV. Nej, så avslappnade var de faktiskt inte. Erica och Sussie var faktiskt ganska så uppstressade och funderade mest på vad deras mammor skulle säga nu (Var nu inte arga. Hänt är hänt och vi mår bra).

Polismannen kom sedan fram med en speeding ticket och förklarade att Erica antingen fyller i ruta 1 - "guilty" eller ruta 2 - "not guilty" för att sedan, om någon dag, skicka in pappret till State Police. Sedan önskade han tjejerna en fortsatt trevlig resa och "safe trip". Något skakis begav sig Erica och Sussie, lite långsammare än tidigare, vidare mot Niagarafallen. Det var det det. En erfarenhet rikare. Det är så man ska se på det.

//Erlandsson & Maas


Kommentarer
Postat av: Kalle

Men guuuud, var försiktig Ica. De kanske skickar dig till Guantanamo och där vill du ju knappast hamna... =)

2009-10-28 @ 14:54:12
Postat av: osse

aj aj flickor inte bra att köra för fort i staterna. men det är ju väldigt underhållande för oss som läser eran blogg. kör nu försiktigt och lagligt i fortsättningen! puss och kram

2009-10-28 @ 15:11:16
Postat av: Fader Jäger

Ingick detta i budgeten??

2009-10-28 @ 15:27:08
Postat av: rebecca

not guilty?

2009-10-28 @ 15:28:52
Postat av: Anonym

Haha jag håller fullständigt med Osse. Men flickor var rädda om er. Jag vill ha hem två HELA vänner. JAg vet ju hur det kan bli ibland eftersom jag vara med & upplevde dödskurvan! Kör försiktigt. puss!

2009-10-28 @ 16:33:09
Postat av: Mamma Maas

Fick du tillbaka ditt pass så du kommer hem igen?

Du har lovat att köra försiktigt har du glömt det?

Hoppas få se bilder från Niagarafallen om du inte

körde för fort så ni åkte med i "fallet"

KÖR FÖRSIKTIGT!!!!!!!!!!!

Kram

2009-10-28 @ 16:52:40
Postat av: Jennan

Jag skulle kunna ge vad som helst för att få se era miner!! Spara the speed-ticket, den kommer göra sin fint i scrapbookalbumet över USA-resan!

2009-10-28 @ 17:09:10
Postat av: Kicki

Vet inte om jag ska skratta eller gråta, men är glad

att ni tänkte på era stackars mammor, då fastnade ju lite av förmaningarna innan ni åkte. Kör nu försiktigt resten av resan o hjälps åt med att kolla hastigheten m.m.

Kram

Mamma Kicki

2009-10-28 @ 18:18:02
Postat av: Moster Mjölgumpa

Hur dyrt blev det då?

2009-10-28 @ 19:16:23
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com
Postat av: Virre

Jag gillar att du försöker dig på att flörta bort böterna, det är min Erica det!!! PÖSS!

2009-10-28 @ 23:03:30
Postat av: Ewa

Kanske man får se er på "Cops" här framöver! Mahlin och jag åt också köttbullar häromdagen. Hon drog med mig till Ikea sen avslutade hon stark hemma hos mig då hon möblerade om, satte upp tavlor och la upp gardiner. Funderar på att köpa gran och ställa i hörnet alleredan. Ta hand om er.

2009-10-28 @ 23:03:32
Postat av: Ewa

Kanske vi får se er i "Cops" här framöver! Mahlin och jag käkade också köttbullar häromdagen, på Ikea. Sen sysselsatte Mahlin sig hemma hos mig genom att möblera om, lägga upp gardiner och hänga tavlor. Kör försiktigt nu brudar och snälla hångla med en kanadensare.

2009-10-28 @ 23:10:51
Postat av: Ewa

Hoho. Jag gick tydigen ut stenhårt ikväll i kommentarsfältet. Precis som ni inte fattade första gången jag skrev. Nog för mig. KRAM

2009-10-28 @ 23:12:41
Postat av: BP

Alltså brudar.... jag kan verkligen se era miner framför mig när polisen kommer visar sig!! (två virrpannor får panik) Den där relaxade bilden ni målade upp har nog ingen gått på så tur att ni säger sanningen =) Men Gud vad goa ni är.... jag funderar på om jag ska skicka in ett förslag till TV4 för en ny TV-produktion "Två svenska brudar i USA" Jag tror det hade kunnat slå ut Hollywoodfruarna. Ni är ju roligare och det händer så mkt runt er hela tiden =)

Mmmmm ska fundera vidare på denna produktionen =)



Puss

2009-10-28 @ 23:18:06
Postat av: Mahlin

Spännande! Så det där ur amerikanska filmer där poliser stannar bilar och drar pistol direkt, skriker "PUT YOUR HANDS WHERE I CAN SEE THEM" och bovarna får kliva ur långsamt, långsamt och backa med händerna i luften för att sedan lägga sig över motorhuven - är det bara bluff menar ni? SYND.

2009-10-29 @ 01:07:23
Postat av: gun

Kör försiktigt o enligt reglerna va det väl vi kom överens om ...VA DET INTE DET?????

damn u=)

2009-10-30 @ 00:03:03
Postat av: sara

jag kor som en gud - hmm undrar vem som sa det?! tur att det gick bra i alla fall

2009-10-30 @ 03:26:56
Postat av: Åsa

Vi får väl vara tacksamma att ni inte försökte er på att köra ifrån polisen.... En riktig amerikansk "car-chase" är bara kul om man inte känner de inblandade!!!!! Kör försiktigt kära ni!

2009-10-30 @ 11:09:51
Postat av: puff

låter som en bra ide med en serie om er två i USA som BP skiver om.. skulle lätt funkar.. funkar det med serier om ullared så funkar allt... Men flickor små, hade betalt pengar för att ser era minner under detta ögonblick.. Kör försiktigt... annars kommer jag och hämta er.. PUSS

2009-10-30 @ 22:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0