helgen i helena

Vi anlände till Helena på fredagen och beslutade oss snabbt för att testa den lokala puben. Om det var en lokal pub? Herregud vilken lokal pub det var. Folk verkade direkt rädda för oss och ingen vågade sig närmre än en meter. Efterhand (läs: efter några drinkar) ramlade dock diverse män fram och givetvis gjorde vi succé. Här i norr tar männen hand om sina kvinnor och vi kan bara säga att det blev mycket billiga kvällar... 

Även på lördagen återkom vi till Western Bar och denna kväll blev om än möjligt ännu blötare. Blir ju lätt så när bartendern bjuder på både shots och drinkar hela kvällen. Kul då inte lika kul på söndagen. 


Jajemänsan. Mjölkdrinkar finns även i Montana. Serverade i plastglas. Fint ska det vara!


Vi tillsammans med bartendern Tim. Härlig karl. Han gav oss frikort på drinkar till lördagen. Tackar.


Mickey på fel språk.


Inte det lättaste att översätta låten från engelska till svenska, men vi hade inlevelse som lurade de flesta. När Sussie inser att vi inte kan den så väl på svenska som vi först trodde lugnar Erica med följande: "Ahh, fortsätt hitta på ord bara - de fattar inte ett skit ändå!".


Sussies kille.


Ericas kille.


Som sagt var inte söndagen lika rolig. När klockan var noon och vi hade checkat ut satte vi oss i bilen för att bege oss till Billings. Vi hann en kvart innan Sussie meddelade att hon var i stort behov av att spy och Erica inser att hennes ögon inte vill hålla sig öppna. Vi stannade alltså längs vägen och där blev vi stående i 90 minuter. Erica fällde sätet, drog ner mössan, rättade till solglasögonen och låste sin sida av bilen innan hon somnade. Sussie i sin tur spenderade sina 90 minuter med att våndas och göra sig av med lördagens intag om vartannat.

Allt är alltså precis som vanligt.


//Erlandsson & Maas


Kommentarer
Postat av: K-sson

Jag förutsätter att ni alltid har Sverigeflaggan på biltaket men vid såna här tillfällen är det OK att ta ner den. Så att ni vet. Synd att ge svenskar dåligt rykte där borta, låt dem bara se er när ni är på topp! ;)

2009-10-20 @ 19:03:50
Postat av: Lill-erland

Vilka goa hillbillys ni hittade! Men det är iaf skönt att allt är i sin ordning! Det var ingen som såg Susanne där vid vägkanten va?!

2009-10-20 @ 19:04:18
Postat av: Kastanjen Anna

Vilket härligt festa par ni är. Ni spottar minnsan inte i glasen inte!!! Vilka riktiga puddingar ni hittade på pubben. Hade jag varit du Sussi så hade jag skyllt på magsjukan eller dålig mat.....!

Kramar

2009-10-20 @ 20:02:27
Postat av: Kastanjen Anna

Vilket härligt festapar ni är, ni spottar minsann inte i glasen och inte ens i plastglas :-)

Och vilka puddingar ni hittar- så sköna! Om jag hade varit du Sussi så hade jag skyllt på magsjukan eller dålig mat......!

Kramar

2009-10-20 @ 20:05:26
Postat av: gunsan

KRÄKS KRÄKS CHAAAAA LAA LAAA LAA LAAAA...KRÄÄÄKS KRÄÄKS CHAAAA LAAA LAAA LAAA LAA LAAA=)))

POSS MINA HJÄRTEGRYN!

2009-10-20 @ 20:29:04
Postat av: ingela

Nu har ni verkligen förgyllt min kväll! Ni är för underbara. Jag älskar´t! Mer sånt här tack =) puss

2009-10-20 @ 20:34:00
Postat av: BP o Osse

"Mmmm..... Hoppas inte några av dessa karlar var en look alike av mig som ni sa" (Osse)



Vilka puddingar ni hittade.... förstår verkligen att de föll för er. Till och med bartendern var ju het. Undrar vad det var för snygghetstest han fick gå igenom.... ägaren måste ha tagit sig en redig hembränd stark jäkel innan den intervjun =)(BP)



Puss

2009-10-20 @ 21:09:23
Postat av: pip

hahahah.. Äntligen så är jag inte avundsjuk :). Varken på spyorna eller grabbarna..men ni är för roliga.. verkligen kul att se att ni trivs! Puss

2009-10-20 @ 22:08:42
Postat av: Åsa

Min onsdagskväll blev genast roligare... Måste vara svininfluensan Sussie!!!!

2009-10-20 @ 23:44:02
Postat av: Jennan

Vilka kap ni hittade! Skulle vara roligt att se dem presentera sig för mamma Maas...



Kram

2009-10-21 @ 08:33:27
Postat av: Virre

Härligt brudar, nu känner jag igen er! Ända in i kaklet. Till och med Ingela måste vara imponerad av den spyan Sussie ;-)



Erica, jag förstår att du är nöjd som har raggat upp Michael Moore men jag tycker faktiskt du kan hitta nån bättre. Kolla på Sussie som lagt rabarber på Jesus. Det kallar jag ett kap :-)



Pöss!

2009-10-21 @ 19:08:08
Postat av: puff

Saknar... ni är för goa

2009-10-22 @ 21:38:54
Postat av: Ingrid och Stig

Det är roligt att följa Er resa.

Just nu är dina gamla föräldrar här och

dricker vin.

Var rädda om Er.

Kramar

2009-10-25 @ 00:22:10
Postat av: Sussie & Erica

Tjenare Stickan och Ingrid! Härligt att ha er här. Känns tryggt. Kram

2009-10-26 @ 01:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0