köttbullar och höga torn

Kära läsare. Vi ber om ursäkt för den urusla uppdateringen. Det blir lätt så när det inte är så mycket fester att blogga om. Här kommer dock en bildlös resumé från de senaste dagarna.

I fredags körde vi från Minneapolis till Lindström som är en svensk liten håla (systerstad med Tingsryd). Där såg vi Karl-Oskar och hans kvinna Kristina. Dessutom fick vi avnjuta (inte lika goda som hemma) underbara köttbullar, potatismos och lingonsylt. Till efterrätt fick vi pannkaka med kanel och socker som de uppenbarligen trodde var svenskt. Vi har dock aldrig ätit det innan. Färden fortsatte sedan i snöoväder mot Chicago. På en mil såg vi sex bilar i diket men inte vi och Vince inte. Vi körde mot bättre väder och farten kunde succesivt öka. Vilket resulterade i att vi blåste förbi fyra vägtullar och därmed har vi också en fet räkning att hämta på AVIS i Key West i december. Så det kan bli!

Väl framme i gaangstaacityn checkade vi in på Getaway Hostel och deckade snart. Eftersom Maas var lite förkyld och hade ont i halsen (såg ut som att hon hade påssjuka) så blev det en lugn chilldag. På kvällen orkade vi oss ut till biografen där vi såg An education. Ganska charmig film.

Idag var vi fit for fight igen. Vi begav oss till downtown och lyckades mygla oss upp i Hancock Tower då vi haffade en brutta på gatan som det visade sig bodde i byggnaden och därmed tog oss med upp förbi alla vakter. Återigen amerikaner är trevliga. Givetvis hann vi med en del shopping bland annat vår outfit till Halloween nästa helg. Detta är dock inget som kommer att avslöjas nu utan kommer i bildformat efter nästa helg. Erica är hyfsat nöjd. Hon har skrattat så hon har gråtit ett antal gånger. Vi avslutade dagen i Sears Tower där vi tittade ut över staden från 103:e våningen. Good view!

Imorgon sätter vi oss i Vince igen och styr österut så långt vi orkar. Mer bilder utlovas i nästa inlägg!

//Erlandsson & Maas




Kommentarer
Postat av: Virre

Jag vill se MÅNGA bilder från Halloween, tack! Puss på er!

2009-10-26 @ 08:41:40
Postat av: Lill-erland

Det är bra. Samla kraft, alkoholsuget och pengar till nästa vecka, för då jäklar blir det liv i luckan! PUSS

2009-10-26 @ 10:40:39
Postat av: sussi

så underbart å bara kunna sätta sig i bilen å åka vidare när man känner för det.. Va det high way to hell ni åkte på eftersom det gick så fort ;)

2009-10-26 @ 15:37:55
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: pip

Har fröken maas kanske lekt lite pip :)? Skönt att du är på benen igen. Annars hade jag skickat piller till dig :D. Åhh vad jag längtar efter halloween bilder nu :) Puss!

2009-10-26 @ 20:34:10
Postat av: puff

hihi.. Piller-Pip pimp... =).. Ser fram emot halloween bilerna med, kram Puffsan

2009-10-26 @ 20:56:49
Postat av: Challan

Jag gissar på att Ica kommer vara... ehhmm... nej, jag kommer inte på någon bra gissning. Ni får helt enkelt visa, NU!!

2009-10-27 @ 09:39:45
Postat av: tvillingmamman

Älskar eran blogg!!!

2009-10-27 @ 09:54:32
URL: http://towebomaan.blogg.se/
Postat av: BP

Hahaha "piller-pip pimp" vilken bra titel! Nu vet man ju vart man ska vända sig när man behöver gå på de lite starkare sakerna =) (sötnos)



Jaha brudar i Amerikat! Jag gillar att ni döpt bilen. Först fattade jag inte att det var den och trodde det var en ny friend ni hookat upp på vägen (ibland har ni ju någon med er), men när poletten väl damp ner i apparaten så kom en ljusbubbla upp ovanför skallen där jag såg bilen (det är ju tur att jag inte är känd för att vara smart).



Vilken känsla det måste ha varit att stå på 103:e våningen. Jag hade fan varit riktigt skraj om jag stått så högt... men ni är ju tuffa gangtaaarbrudar =)

Ska bli skoj o se bilder från Halloween!



Puss

2009-10-27 @ 16:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0