mycket skulpturer här i amerikat

I veckan har vi varit kulturella som få. Vi började med att spana in Crazy Horse som var ett monument över indiankrigen med samma namn. Denna skulptur är ännu inte färdig. Men ett ord kan beskriva den: baota (reserverar oss för stavningsfel då det inte är så ofta vi skriver baota).


Crazy Horse

Sedan åkte vi vidare till Mount Rushmore. Där fann vi dessa fyra gamla presidenterna i berget. Tråkigt ställe för dem att hamna på och kallt var det också. 


Presidenternas fyra huvuden får plats i Crazy Horse huvud. Då kanske ni förstår hur baota Crazy Horse verkligen är. 

USA och deras många skulpturer. Kan ni se var våra tankar gick?

 
För övrigt hade vi en lång raksträcka (536 km) att köra häromdagen. USA och deras raksträckor!

Vi har dessutom hunnit med en heldag på Mall of America som är amerikas största köpcentrum. Ganska stort det också! Bra shopping. Nu är vi några tusen fattigare bara.

//Erlandsson & Maas


Kommentarer
Postat av: ingela

Hello bruds! Jag vet att denna blogg är allt annat än en modeblogg men skulle man inte kunna få se lite bilder på lite av det ni shoppat. Jag är så nyfiken! Själv firade jag lovet med att köpa en ny jacka från Gant. Puss

2009-10-23 @ 17:54:58
Postat av: Ewa

En pitt i panna.

2009-10-23 @ 18:14:04
Postat av: Rikard

Är ni redan i MN jisses hur fort går eran bil :D

Tycker det inte verkar vara samma röjj längre, dags för lite stories eller något :D

2009-10-23 @ 22:01:29
Postat av: Moster Mjölgumpa

Här kommer rättstavningspolisen och säger att det stavas "bauta".



I mars ska jag och familjen åka på en roadtrip genom Kalifornien, Arizona och Nevada. Det är just därför jag råkade hitta er blogg när jag letade tips. Tyvärr kommer vi inte till Mount Rushmore, vilket är den tolvårige sonens dröm.



Ha en fortsatt trevlig resa...

2009-10-23 @ 22:15:09
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com
Postat av: Mahlin

Jag vill också se vad ni shoppat. Kanske med kommentarer av de där tyskarna?

2009-10-23 @ 22:23:05
Postat av: BP

"Året var 1994 och jag - då som 10-åring - var i dessa neighbourhood och var lika kulturell som ni nu varit".

Men Hallå!!!! Crazy Hourse är ju ett dött jäkla bygge med ett litet huvud....kan ni tänka er att det inte hänt något ALLS sedan 1994, det ser ju fan likadant ut nu som då!! Och det ska vara Amerika??!

Mount Ruchmore är ju i så fall häftigare, det bergsbygget är iaf färdigt och var också det 1994!



Lycka till med er kulturella resa brides!!

Puss

2009-10-23 @ 22:42:59
Postat av: BP...igen =)

Oj jag glömde att fråga

Åkte ni några karuseller på Mall of America?? Och framför allt...åt ni de stora spareribsen???

oj oj oj... året var som sagt 1994!!



=) Puss (igen)

2009-10-23 @ 22:45:50
Postat av: Emma N :)

Den tredje bilden gillar jag bäst! Förstår vart era tankar går :)Ja som ovanstående talare så vill jag också se ett smakprov på shoppingen i Amerikat! Vi måste ju se om det är lönt att åka dit :) Är lite bitter över jobbet hade hellre velat åka till NY & träffa er haha. Såg att sofie ska hälsa på er. Då får ni ha det så trevligt! Puss

2009-10-24 @ 11:17:48
Postat av: Pip!

Ps. Vi pratade faktiskt med ettorna igår om att de tog illa upp när de blev kallade för smeknamn & vi bestämde att man bara fick kallas för de riktiga namnet. Där av Emma, men det fanns ganska många Emmor så det blev ett N med ds.

2009-10-24 @ 11:19:38
Postat av: sussi

fniss

härligt...

tom i amerikat där d har sån dubbelmoral. ;)

bodde ju där mellan 82 å 84.

va dock långt ifrån så kulturell som ni verkar ha blivit..

2009-10-24 @ 22:31:31
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: puff

bra att ni är lite kulturella.. bland alla andra galna upptog ni har för er.. vänner.. kram

2009-10-25 @ 13:37:53
Postat av: gun

love den ena "skulpturen" så himla verklighetstrogen=) poss

2009-10-27 @ 14:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0